Studenten helpen Humanitas met frisse inzichten voor jongerenproject
Iris Ferwerda, Manager Humanitas Utrecht, vertelt enthousiast over de recente samenwerking met de MKB werkplaats Utrecht. Humanitas heeft goede ideeën gekregen voor een nieuwe campagne, die nu verder uitgewerkt moet worden.
Fotografie voor social media campagne circulair keukenconcept van Cây Circulair Interieur
Rik Mulder, mede-oprichter en directeur van Cây, vertelt enthousiast over de recente samenwerking met Nimeto-studenten. De opdracht: ontwikkel fotografie voor een social media campagne om meer bekendheid te genereren voor het hoogwaardige circulaire keuken/pantry-concept.
Een klant-intakegesprek moet toch leuker kunnen?!
Een nieuwe samenwerking begint voor de merkstrategen van marketingbureau Comfy altijd met een uitvoerige intake. Ze vragen hun nieuwe klant het hemd van het lijf. De opdracht aan de studenten: ontwikkel een interactieve tool die helpt de benodigde informatie in een kick-off meeting boven tafel te halen op een leuke manier.
Scherpe propositie voor HR tool ONTWIKKELmeter
De ONTWIKKELmeter is een HR-softwaretool voor ondernemers in het mkb. Met de ONTWIKKELmeter kan een ondernemer medewerkers ondersteunen in hun ontwikkeling. Om de propositie aan te scherpen voor verdere ontwikkeling, zijn studenten van CMD aan de slag gegaan.
Softwaretool Bliep klaar voor de markt
De nieuw ontwikkelde AI-softwaretool Bliep scant eerder geschreven teksten en maakt op basis daarvan een communicatie-profiel binnen een eigen bedrijfsaccount. Studenten hielpen met een verbeterslag voor Bliep de markt op ging.
User interface voor nieuwe app
Startup Kalipo ontwikkelt een web app ter ondersteuning van groepen mensen die samenwerken. Heel handig voor bijvoorbeeld Verenigingen van Eigenaren en energie-coöperaties. Om de markt op te kunnen gaan en echt te testen bij de gebruikers, is een volgende stap noodzakelijk: een user interface ontwikkelen die aansluit bij de gebruikersdoelgroepen.
Branding Bad Batch Craft Distillery
Startup Bad Batch maakt unieke alcoholische dranken van groenten en fruit ‘buitenbeentjes’. Dat levert verrassende en kwalitatieve drankjes op in gelimiteerde oplage en gaat voedselverspilling tegen. Bad Batch wil een huisstijl inclusief flesetiket laten ontwikkelen, passend bij de doelgroepen van het merk.
Fysieke en digitale branding
Studenten aan de opleiding CMD hebben op basis van bestaande identiteit, een aanvullende fysieke en digitale branding van IT Rebels ontwikkeld. Daarnaast wenste IT Rebels een opzet van een component bibliotheek welke ze in Power Apps kunnen gebruiken. Ook kregen de studenten de vraag om een van de Power BI rapportages te voorzien van een nieuw design.
Designvoorbeelden voor klanten
Om het klanten nog makkelijker maken om mooie presentaties te maken helpt Bizplay ze graag op weg met designvoorbeelden. In dit project wilde Bizplay de studenten graag meer designvoorbeelden laten ontwikkelen en vooral laten kijken naar hoe ze die designvoorbeelden zouden kunnen inzetten in online marketing.
Merkverhaal vertalen naar doelgroep
Hoe kan het verhaal van Macnas worden vertaald naar de doelgroep? Studio Macnas was benieuwd of ze vastzat in een soort tunnelvisie. Het leek haar verfrissend met studenten te kijken naar hoe het nu is en wat er beter kan.
Ontwikkel een verleidings-campagne
Er ligt er een basis voor een echte verleidingscampagne klaar voor de duur van een jaar die Monkey Moves verder oppakt. Er is een communicatiestrategie ontwikkeld door studenten CMD aan de Hogeschool Utrecht met toffe uitwerkingen. Zo zijn de WhatsAAP spaarkaarten ontwikkeld en opgeleverd met validatie door onderzoek. Ook heeft Monkey Moves nu handvatten om zelf nieuwe kaartjes te ontwikkelen.
USP's effectief communiceren
Ons nieuwe procuct onderscheidt zich van andere producten in de markt. De hoofdvraag van dit project was; hoe kunnen we één of meer specifieke USP's snel en efficient overbrengen op de doelgroep zodat die geinteresseerd raken en actie ondernemen.
Online en offline storytelling
Studenten hebben onderzoek gedaan, advies rapporten gemaakt en vooral heel diverse media-uitingen gemaakt om het verhaal van Postcardshop Groeten Uit te vertellen en de merkbeleving aan te laten sluiten op de nieuwe, verjongde doelgroep.
"Geweldig dat wij als Utrechtse organisatie via MKB Werkplaats Utrecht zijn gekoppeld aan 12 enthousiaste studenten van de Hogeschool Utrecht. In een paar weken tijd hebben ze in drie teams gewerkt aan een oplossing voor Stichting JobOn. Ze hebben in rap tempo een hele serie concepten bedacht en uitgewerkt over hoe wij ons FutureLab-programma slimmer onder de aandacht kunnen krijgen bij inwoners van de gemeente Utrecht, waaronder een multimedia campagne met designs voor bijvoorbeeld abri-posters. Ze hebben gesproken met inwoners, met stakeholders en zijn vervolgens heel enthousiast aan de slag gegaan. Dat heef voor ons veel relevante en nieuwe inzichten opgeleverd waar we concreet mee aan de slag gaan".
Pieter - JobOn