Succesverhalen / Fysieke en digitale branding

Fysieke en digitale branding van IT Rebels

Studenten aan de opleiding CMD hebben op basis van bestaande identiteit, een aanvullende fysieke en digitale branding van IT Rebels ontwikkeld. Daarnaast wenste IT Rebels een opzet van een component bibliotheek welke ze in Power Apps kunnen gebruiken. Ook kregen de studenten de vraag om een van de Power BI rapportages te voorzien van een nieuw design. 

Matching

Via via is IT Rebels in contact gekomen met Michiel Rovers van de MKB werkplaats. IT Rebels doet al veel opdrachten met en voor de Hogeschool Utrecht. Michiel Rovers heeft de opdracht na een fijn gesprek gekoppeld aan de studie CMD, hier zijn ze vaak op zoek naar bedrijven welke een vraagstukk hebben op het gebied van design.

Project

De studenten hebben in een aantal weken tijd in groepjes en in sprints onderzoek gedaan en producten opgeleverd. Contact liep lekker soepel via mail, whatsapp en een aantal fysieke afspraken bij IT Rebels op kantoor. De studenten hebben tussentijds veel feedback opgehaald en zelfs doelgroeponderzoeken uitgevoerd bij collega's en klanten. 

De klas is opgedeeld in verschillende groepen die een specifiek onderdeel van de opdracht hebben opgepakt.

Uitkomsten

"Tja wat hebben ze niet gemaakt hahaha" - Arthur Beverloo, IT Rebels

De studenten hebben op basis van een huisstijlboek fysiek branding ontworpen; hoodies, telefoonhoesjes, autowrap, bierviltjes, draadloze opladers en nog veel meer. 
De digitale branding heeft onder andere, cv-templates, presentatie templates, website, kleuren, vormen en nog veel meer ontwerpen en toegepast. 
Het componenten team heeft op basis van de nieuwe huisstijl een set aan componenten ontwerpend voor meerdere doelgroepen. 
Het laatste team heeft verschillende Power BI rapportages omgetoverd tot goed smoelende en fijn werkende rapportages.

De vervolgplannen zijn simpel; toepassen in de praktijk!