Succesverhalen / Online en offline storytelling

Online en offline merkbeleving voor nieuwe doelgroep

Studenten hebben onderzoek gedaan, advies rapporten gemaakt en vooral heel diverse media-uitingen gemaakt om het verhaal van Postcardshop Groeten Uit te vertellen en de merkbeleving aan te laten sluiten op de nieuwe, verjongde doelgroep.

Postcardshop Groeten Uit 

Han Ruyters runt al 30 jaar de postcardshop. Wat begon als een uit de hand gelopen hobby werd een succesvolle onderneming, vanaf dag 1 bleek verkoop via zijn luxe pakhuis/ winkel goed te lopen. 

De inkoop en verkoop gebeurde grotendeels op beurzen, daar is grote verandering in gekomen na de Covid-19 pandemie. De beurzen zijn afgelast en komen maar mondjesmaat terug. Veel mensen blijven weg. Er is veel vergrijzing en door digitalisering zijn de beurzen slecht bezocht. Waar voorheen 70 procent van de omzet van beurzen komt, is dit nu een kleine 20. De winkel zorgt op het moment voor de grootste omzet. De doelgroep is hiermee ook veranderd, waar het voorheen veel handelaren waren, komen er nu veel jongeren in de winkel die afkomen op de trendy uitstraling van de producten.

Project

Postcardshop Groeten Uit kan een nieuwe een op de veranderende doelgroep aansluitende uitstraling voor alle media (offline en online) gebruiken. Met nieuwe uitingen wil moet het verhaal van Han verteld worden. Dit verhaal moet uitgedragen worden op de site, op socials en in de winkel. De winkel moet een echte ervaring worden en er moet een manier komen om te zorgen dat Han zijn verhaal niet altijd zelf hoeft te vertellen, maar dit ook door fysieke of digitale context wordt verteld.

Uitkomsten

3 groepen studenten van de opleiding Communicatie en Multimediadesign aan de Hogeschool Utrecht zijn aan de slag gegaan met dit vraagstuk. De studenten hebben onderzoek gedaan, advies rapporten gemaakt en vooral heel diverse media-uitingen gemaakt.

The best of not 2 but 3 worlds! Many thanks and kudos to Jort, Milan, Sophie Zeth of team DRIP. Larens, Thijs and Linde of team Studio BOEIEND. And finally Jelle, Floor, Myrthe and Max of Team CARTAKNALLERS. Of course I may not forget their teacher and supervisor Dick who introduced the teams to me. I have been enthused by the students. They showed me various possibilities of branding my shop amongst youngsters and I will definitely use a number of their plans and suggestions to boost the attendance in my shop and hopefully sales as a result of that. I just show you some results of their ingenuity. Look forward to feedback once I have worked with their suggestions.” - Han Ruyters, Postcardshop Groeten Uit