Juni: MKB Werkplaats Utrecht aanmeldmaand! In september samen met studenten uit de regio werken aan jouw digitale vraagstukken? Meld je nu alvast aan!

Monkey Moves krijgt een verleidings- campagne

“Ik vind het super waardevol om met studenten te werken. Ze presenteerde ontwikkelingsplannen die super waardevol voor ons zijn. Ze durven op zoek te gaan naar de vraag achter de vraag. Echt een aanrader!”

Claudia Luppes - Monkey Moves

Probleem

Na de lancering van WhatsAAP willen we graag een langdurige campagne om mensen te verleiden de app te kopen. Een echte verleidingscampagne dus, waarbij we vanuit de communicatie- en beïnvloedingsstrategieën willen weten hoe we dit het beste kunnen doen. Bijvoorbeeld voor de duur van een jaar. Welke middelen passen daarbij? Op welke doelgroepen moeten we ons volgens jullie richten? En hoe zorgen we ervoor dat de content ook daadwerkelijk terecht komt bij die mensen?

Project

Er is een communicatiestrategie ontwikkeld door studenten CMD aan de Hogeschool Utrecht met toffe uitwerkingen. Zo zijn de WhatsAAP spaarkaarten ontwikkeld en opgeleverd met validatie door onderzoek.

Uitkomsten

Er ligt er een basis voor een echte verleidingscampagne klaar voor de duur van een jaar die Monkey Moves verder oppakt.  Ook heeft Monkey Moves nu handvatten om zelf nieuwe kaartjes te ontwikkelen.