Succesverhalen / Fotografie voor social media campagne circulair keukenconcept van Cây Circulair Interieur

Fotografie, styling en content design

Interieurbouwer Cây is nog geen jaar geleden opgericht, maar timmert lekker aan de weg. Hun product –  hoogwaardige circulaire keukens – staat als een huis. De ‘virtuele etalage’ - branding en communicatie – was nog beperkt gevuld. Daar kon Cây wel wat hulp van buitenaf bij gebruiken.

“Wat een inspirerende periode. Het was een belevenis om het proces van zo dichtbij mee te maken. Styling en fotografie is een vak apart en het is bijzonder om te zien wat er allemaal bij komt kijken.”

Rik Mulder | Cây Circulair Interieur

Uitdaging

Founders Rik Mulder en Len Blom hebben zich vooral gericht op het opstarten van hun bedrijf en productontwikkeling voor de zakelijke en particuliere markt. En uiteraard op het aantrekken van klanten. Branding en presentatie op social media zijn daar belangrijke ingrediënten voor.  De beschikbare content was nog beperkt.

Matchmaking

MKB Werkplaats Utrecht bracht Rik Mulder in contact met Nimeto Utrecht. Samen met docent Ron Marcelis is de studentenopdracht geformuleerd en het project opgetuigd.  

Project

9 studenten van Styling, Interieur en Vormgeving zijn binnen het project met fotografie styling en content design aan de slag gegaan. Het ontwikkelproces vond in hoog tempo plaats.: op maandag een kick-off waarbij de briefing werd toegelicht, de week daarop was een feedbackmeeting, en aan het einde van de tweede week was de eindpresentatie waarbij de concrete producten werden opgeleverd.

“Wat ik leuk vond aan de samenwerking? De onderzoekende houding, kritische vragen en dat de studenten geen blad voor de mond namen. De samenwerking voelde gelijkwaardig en open en daarin ontstaan mooie dingen.”

Rik Mulder | Cây Circulair Interieur

Resultaat

De resultaten overtroffen Rik’s verwachtingen. De studenten kwamen naast prachtige fotografie en social media posts, ook nog eens met advies voor logo, brandbook, social media strategie, styling, kleurgebruik en meer. De adviezen van de studenten waren zeer concreet en toepasbaar.

Het heeft dan ook al geresulteerd in aanscherping van het logo, website en inzet van social media. Daarnaast heeft het geleid tot bedrijfsmatige keuzes zoals meer focus op social media.

De professionaliseringsslag levert ook veel positieve feedback van (potentiële) klanten.