Branding Bad Batch Craft Distillery
Een team van studenten het Grafisch Lyceum Utrecht (GLU) en van Communicatie en Multimedia Design van Hogeschool Utrecht heeft in opdracht van Bad Batch gewerkt aan een nieuwe huisstijl en etiket voor de unieke producten van deze Utrechtse destilleerderij.
De uitdaging
Startup Bad Batch maakt unieke alcoholische dranken van
groenten en fruit ‘buitenbeentjes’. Zonde om hoogwaardige producten weg te
gooien en daarom verwerkt Bad Batch ze in haar destilleerderij. Dat levert
verrassende en kwalitatieve drankjes op in gelimiteerde oplage en gaat
voedselverspilling tegen.
Bad Batch wil een huisstijl inclusief flesetiket laten
ontwikkelen, passend bij de doelgroepen van het merk.
Project
Het team ‘nieuwe makers’ is in de wereld van Bad Batch gedoken. Ze voerden uitvoerige gesprekken met de opdrachtgever en namen uiteraard een kijkje in de destilleerderij om meer te weten te komen over productieproces. Met het team is hard gewerkt aan de opdracht. Daarbij werden zij onder meer ondersteund door hun docent en diverse professionals zoals een marketeer en drukker.
Het resultaat
Een nieuwe huisstijl en etiket. En branding die doorgevoerd kon worden in een website en bedrijfsruimte. Ivo Cerfontaine, eigenaar van Bad Batch zegt het volgende over de samenwerking:
“De studenten van Het Bureau hebben recent de definitieve producten opgeleverd. Graag wil ik dan ook even aangeven, dat ik echt zeer blij ben met het resultaat. Dank voor de mooie samenwerking.‘’
Naast een positieve opdrachtgever zijn er ook enthousiaste studenten die waardevolle praktijkervaring hebben opgedaan.