Comfy: Hoe maken we een klant-intakegesprek leuker?!

26 juli 2023

Hanne Hiensch en Marion van Bennekom, de merkstrategen van marketingbureau Comfy, dagen hun klanten uit om hun unieke merkidentiteit te ontdekken en vertalen die naar een sterk en eigen merkverhaal. Een sterk merk bestaat uit veel meer dan een logo en huisstijl: de merkwaarden zitten in het bedrijfs-dna en zie je overal in terug.  

Interactieve tool om informatie op te halen 

Een nieuwe samenwerking begint voor de merkstrategen altijd met een uitvoerige intake. Ze vragen hun nieuwe klant het hemd van het lijf. Deze intakegesprekken zijn intensief en nogal eenzijdig; de een stelt de vragen, de ander geeft antwoord. Dat moet toch leuker en meer inspirerend kunnen, dachten Hanne en Marion. Ze kwamen via Daan Oldenhof in contact met MKB Werkplaats Utrecht. Michiel Rovers koppelde Comfy aan samengestelde studententeams van de opleidingen Communicatie en Multimedia Design van Hogeschool Utrecht en ICT van Universiteit Utrecht. De opdracht aan de studenten: ontwikkel een interactieve tool die helpt de benodigde informatie in een kick-off meeting boven tafel te halen op een leuke manier. 

Concrete ideeën en op korte termijn te implementeren 

De interdisciplinaire samenwerking was een gouden greep en de teams pasten goed bij opdrachtgever Comfy. Hanne spreekt van “een hele goede match van beide kanten". Hanne kijkt dan ook heel positief terug op het project dat onlangs is afgerond. In een periode van 10 weken zijn drie teams met de uitdaging aan de slag gegaan. De studenten werden begeleid door hun docent Carolijn Schrijver. Er was een heldere taakverdeling in de teams en communicatie verliep prettig. Als opdrachtgever was Comfy op diverse momenten in het ontwikkeltraject betrokken. Van het briefingsgesprek, tot tussentijdse afstemming (en waar nodig bijsturen) tot de eindpresentatie. 
De eindpresentatie leverde drie heel verschillende en zeer bruikbare oplossingen. De ideeën waren goed doordacht, goed onderbouwd, passende bij de doelgroep en er zit veel potentie in.  

En nu? 

Nu is Comfy zelf weer aan zet. Ze gaan een van de ideeën deze zomer uitwerken. Het is een spinning wheel met vragen en onderwerpen. Super concreet en snel te realiseren. Een tweede idee – een bordspel – gaat er zeker ook komen. Dat heeft wat meer tijd nodig om uit te werken, maar dat ziet Comfy wel zitten. Ze hopen de studenten die bij de concepten betrokken waren dan ook op de hoogte te kunnen houden van de vorderingen en de uiteindelijke resultaten. Hanne geeft aan dat ze de samenwerking met studenten als waardevol heeft ervaren en de uitkomsten boven verwachting waren. Mocht Comfy in de toekomst weer een vraagstuk hebben waarbij een out of the box-oplossing wordt gezocht, dan wil ze graag weer de hulp van studenten inschakelen.  

Vind jouw studentenmatch met MKB Werkplaats Utrecht

Ben je ondernemer en heb je zelf ook een uitdaging waar je een blik van buitenaf op wilt hebben? Laat ons weten. MKB Werkplaats Utrecht helpt je met het scherp krijgen van de onderzoeksvraag of behoefte en koppelt je aan docenten en studenten van de juiste opleiding(en). Wil je er meer over weten? Neem dan contact op via https://mkbwerkplaatsutrecht.nl/aanmelden of kom eens langs op onze locatie in Vechtclub XL.